Moje
dziecko obecnie chodzi do przedszkola publicznego. Czy muszę brać
udział w rekrutacji, aby moje dziecko miało możliwość kontynuowania
edukacji przedszkolnej w tej samej placówce?
Odpowiedź:
Dzieci
kontynuujące edukację przedszkolną w dotychczasowym przedszkolu nie
biorą udziału w rekrutacji – rodzice składają w przedszkolu jedynie
deklarację dotyczącą dalszego uczęszczania dziecka do danego przedszkola
na 7 dni przed datą rozpoczęcia rekrutacji. W przypadku jeśli
kontynuacja dotyczyłaby innej placówki musicie Państwo wziąć udział w
rekrutacji, jednocześnie nie składając deklaracji, o której powyżej
mowa.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 2.
Na czym będzie polegało udostępnienie „on – line” wyników rekrutacji?
Odpowiedź:
Jednym
z etapów wprowadzania danych do systemu jest założenie przez rodzica
hasła dostępowego. Hasło to w powiązaniu z numerem PESEL dziecka
umożliwi w dniu ogłoszenia wyników zalogowanie się do systemu na stronie
i sprawdzenie, czy i gdzie dziecko zostało przyjęte. Logowanie umożliwi
sprawdzenie wyników WYŁĄCZNIE dla własnego dziecka.
Oprócz
sprawdzania wyników „on – line” rodzic będzie mógł udać się osobiście do
placówki i tam uzyskać informację o wyniku naboru (dotyczy szczególnie
osób, które nie będą mieć możliwości złożenia wniosku za pośrednictwem
Internetu).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 3.Wprowadziłem
dane dziecka, ale popełniłem błąd, którego obecnie (po zatwierdzeniu
wniosku) nie mogę już poprawić. W jaki sposób możliwe jest
zmodyfikowanie podanych przeze mnie danych w systemie?
Odpowiedź:
Należy udać się do placówki pierwszego wyboru i poprosić osobę wyznaczoną do obsługi systemu NABO
o skorygowanie niepoprawnych informacji. Po dokonaniu korekty wniosek
powinien być ponownie wydrukowany, podpisany i złożony w placówce.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 4.
Czy
w postępowaniu rekrutacyjnym znaczenie będzie miała kolejność zgłoszeń
(elektronicznego wypełnienia i/lub dostarczenia w wersji papierowej do
placówki)?
Odpowiedź:
Kolejność zgłoszeń nie będzie miała znaczenia. Przyjęcia do przedszkola będą uzależnione od spełnienia ustalonych kryteriów postępowania rekrutacyjnego.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 5.
Podczas wypełniania wniosku komputer wyłączył się w wyniku braku prądu. Czy mój wniosek został skasowany?
Odpowiedź:
Nie.
Należy się ponownie zalogować i kontynuować od momentu, w którym
zostało to przerwane. Zapisane wcześniej dane są bezpieczne i dostępne
dla Państwa po ponownym zalogowaniu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 6.
W jaki sposób mogę się dowiedzieć, czy moje dziecko zostało zakwalifikowane do przedszkola?
Odpowiedź:
Należy się zalogować do systemu NABO lub udać do placówki pierwszego wyboru.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 7.
Jaka
jest różnica pomiędzy zakwalifikowaniem się dziecka do przedszkola, a
jego przyjęciem do przedszkola? Kiedy dziecko zostaje przyjęte?
Odpowiedź:
Zakwalifikowanie
się do przedszkola oznacza, że dla Państwa dziecka jest miejsce w
wybranym przedszkolu. Aby dziecko było ostatecznie zapisane, należy udać
się do przedszkola i u dyrektora złożyć oświadczenie woli zapisania.
Można przyjąć, że dziecko zakwalifikowane zostanie przyjęte, jeśli
rodzic złoży odpowiedni dokument w przedszkolu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 8.
Czy wniosek o przyjęcie i inne dokumenty muszę dostarczyć osobiście, czy wystarczy złożenie wniosku w przedszkolu?
Odpowiedź:
Wniosek
jest składany elektronicznie, tzn. po jego wypełnieniu w systemie,
trafia automatycznie do przedszkola. Jest jednak konieczne wydrukowanie
wniosku i jego własnoręczne podpisanie i dostarczenie do przedszkola.
Inne dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów należy dostarczyć do
przedszkola w formie papierowej.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 9.
Jak
wygląda rekrutacja w sytuacji, gdy na jedno wolne miejsce ostatecznie
jest więcej chętnych z identyczną liczbą punktów? Jak podejmowana jest
decyzja o zakwalifikowaniu?
Odpowiedź:
W takiej
sytuacji najbardziej sprawiedliwą metodą jest tzw. metoda losowa. System
na podstawie algorytmu losowego przydziela dzieciom punkty, każdemu
dziecku inną wartość. Na tej podstawie odbywa się przydzielenie do listy
zakwalifikowanych. Ta metoda wydaje się najbardziej sprawiedliwa i
oparta na równych szansach dla każdego dziecka.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 10.
Czy podczas rekrutacji można wybrać wyłącznie jedno przedszkole i nie wskazywać dwóch kolejnych? Jakie są tego konsekwencje?
Odpowiedź:
Jest
to możliwe. Rodzic ma prawo wybrać od jednego do trzech przedszkoli, ze
wskazaniem priorytetów. Należy jednak pamiętać, że wybranie wyłącznie
jednego przedszkola może spowodować, że jeżeli dziecko nie zakwalifikuje
się do tego jednego wybranego przedszkola, nie będzie wówczas miało
szans zakwalifikowania się do innych w pierwszym terminie rekrutacyjnym.
Będzie mogło jednak uczestniczyć w rekrutacji uzupełniającej.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 11.
Czy
mogę zmienić kolejność przedszkoli na liście preferencji. Wybrałam
przedszkole A na pierwszym miejscu, a teraz chcę, aby było na drugim
miejscu.
Odpowiedź:
Można to zmienić zanim wniosek zostanie zatwierdzony w przedszkolu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 12.
Czy po wypełnieniu wniosku otrzymam potwierdzenie jego złożenia w systemie?
Odpowiedź:
Tak.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 13.
Wprowadziłam
wniosek i zakończyłam edycję. Zauważyłam błąd we wniosku. Nie mam już
możliwości edytowania wniosku. Czy błąd można skorygować?
Odpowiedź:
Tak.
Aby skorygować zauważony błąd wniosek musi zostać odblokowany przez
dyrektora przedszkola pierwszego wyboru. Proszę się udać do przedszkola i
poprosić dyrektora o przywrócenie wniosku do etapu edycji. Korektę
można szybko wprowadzić podczas wizyty w przedszkolu, jeśli dyrektor
wyrazi na to zgodę. Poprawiony wniosek należy na nowo wydrukować i
podpisać.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 14.
Czy inni rodzice widzą mój wniosek w systemie?
Odpowiedź:
Nie.
Wszystkie dane składane przez rodzica, w tym dane dziecka są specjalnie
zabezpieczane. Dane podlegają ścisłej ochronie szyfrowanym połączeniem i
ma do nich dostęp wyłącznie rodzic i dyrektor przedszkola.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 15.
Czy
mogę złożyć wniosek na komputerze należącym do innej osoby? Nie mam
własnego komputera. Czy moje dane pozostaną na tym komputerze?
Odpowiedź: